Mitől olyan változatosak a weboldalkészítési árak? Miért olyan nagyok a különbségek? Egyáltalán mit takar ez a szolgáltatás?
A cikkből meg fogod érteni a weboldakészítési árak közti különbségeket és rálátást nyersz a szolgáltatás tényleges összetevőire.
Aki honlapot szeretne készíttetni, nem csoda, ha elveszik a kínálat tengerében. Csak a Google sok oldalon keresztül sorakoztatja fel a webszakikat, de ha valaki arra vetemedne, hogy esetleg egy Facebook csoportban vagy posztban kérjen ajánlásokat, akkor sem lesz könnyebb dolga, hisz szinte mindenkinek van egy ismerőse, aki honlapokkal foglalkozik. Millió kivitelező, hasonló szolgáltatásokkal, viszont annál is különbözőbb árakkal.
Ebben a korántsem rövidnek nevezhető cikkben körül járjuk, hogy mi minden befolyásolja a weboldalkészítési árakat.
Olvasási idő: 15 perc
Tartalomjegyzék:
- Saját készítésű weboldal vs szakember készítette honlap
- Ki készíti el a weboldalad?
- Mennyibe kerül egy weboldalkészítés?
- A weboldal készítésének folyamata
- Sablonból készült weboldal, vagy egyedi készítésű honlap
- Honlapot kiegészítő funkciók és áraik
- Weboldalkészítési árak a Klassz honlapod lesz csapatánál
SAJÁT KÉSZÍTÉSŰ WEBOLDAL VS SZAKEMBER KÉSZÍTETTE HONLAP
Ha weboldalkészítésre keresel, a Google az első találatok között mindig ajánl olyan portálokat, amelyek ingyenes honlapkészítést hirdetnek. Legnépszerűbbek ezek közül a Wix és a Webnode. Szintén feljönnek erre a keresőszóra azok a tanfolyamok, melyek azt ígérik, hogy csupán 30.000 Ft-ért megtanulhatod a honlapkészítést és pikk-pakk lesz honlapod.
Mielőtt még weboldalkészítést tanultam volna, én is használtam ingyenes honlapkészítőt, és azt tapasztaltam, hogy igen limitált keretek között használhatóak ezek a portálok. Ha meg szeretnél szabadulni az oldaladon kéretlenül elhelyezett hirdetésektől, már előfizetésre kell váltanod. A legszebb oldal sablonokért, vagy a modernebb design elemekért már szintén fizetni kell. Egy ilyen színvonalasabb, „ingyenes” honlapért akár 25 USD-t (=8-9 ezer Forintot) is fizethetsz havonta.
Az olcsó weboldalkészítő tanfolyamok egyik hatalmas „átverése”, hogy könnyű weboldalkészítési élményt ígérnek, nagyon gyors eredménnyel. A csúf valóság azonban az, hogy egyik sablon felel sem meg pontosan annak a tartalomnak, amit szeretnénk közölni, azaz mindenképp bele kell nyúlni a sablonba. Akik eleve nem sablonból akarnak weboldalt készíteni, hanem valóban egyedi, és megfelelő felépítésű honlapot szeretnének, tanfolyam ide vagy oda, akár 60-80 órát is elmolyolnak vele. A kezdeti lelkesedés után idegőrlővé válik a folyamat. Több olyan ügyfelünk van, aki maga állt neki a honlapkészítésnek tanfolyammal a háta mögött, el is jutott valameddig, de végül feladta, vagy a második honlapjának már neki sem állt, hanem egyből ránk bízta.
Munka után, fáradtan foglalkozni olyasvalamivel, ami nem a Te szakmád, nincs benne rutinod, eleve nem jó kiindulási helyzet. Ha munka HELYETT bíbelődsz a honlapoddal, még bevételre sem teszel szert, ami plusz lelkiismeretfurdalást okoz. Látszólag ingyen elkészül a weboldalad, de ha utána számolsz, hogy mennyi időt vesz el ez tőled, amit pihenésre, a családodra, töltődésre, szakmai továbbképzésre vagy bevételt hozó ügyfelekre szánhatnál, akkor belátható, hogy drága mulatság.
Ha szakemberre bízod a honlapod, anyagi befektetést igényel – ez igaz. A legtöbb helyen azonban lehetőség van részletfizetésre, és míg készül az arculatod vagy a honlapod, folyamatosan tudsz bevételt termelni.
KI KÉSZÍTI EL A WEBOLDALAD?
A weboldalkészítés kapcsán szintén gyakori jelenség, hogy az ismeretségi körből kérnek meg valakit, aki vagy mellékállásban, vagy hobbiból készít honlapokat. Több ilyen ügyfelem van, így pontosan tudom ilyenkor milyen honlapokat veszek át: sablonból készült, nem karbantartott, strukturálatlan, sok felesleges bővítménnyel teletolt weboldalak ezek, melyekről hiányoznak a Google integrációk.
Csak akkor bízd ismerősre a honlapod elkészítését, ha tudod, hogy ebből él, hivatalos vállalkozása van, tudtok szerződni, garanciát vállal a munkájára, és a honlap elkészülte után is számíthatsz rá, akár tartalom bővítésről legyen szó, akár karbantartásról.
Ha a hajadat nem bízod akárkire, miért pont a vállalkozásod egyik fontos pillérét tennéd avatatlan kezekbe? 🙂
Akik nagyon ár-érzékenyek, és úgy gondolják, kizárt, hogy egy jó honlapra megéri több százezer Forintot költeni, azok gyakran fordulnak frissen végzett weboldal készítőkhöz, akik tapasztalat híjján a piaci átlag ár alatt dolgoznak, így akár 50.000 Ft-ért is kaphatsz weboldalt (sablonból, integrációk, stratégia nélkül).
Több cég pár ezer Forintos áron kínál szintén weboldalt – ők előfizetéses rendszerben dolgoznak és több éves hűségidőt iratnak alá. Ha elfelejted időben befizetni a tagdíjat, szempillantás alatt elérhetetlenné teszik a weboldalad.
Több éves szakmai tapasztalattal rendelkező weboldal készítő sok van a piacon, így érdemes az áron kívül a feltüntetett referenciáit megnézni, mit mondanak róla az ügyfelei (és ebből mennyi van), szimpatikus-e a bemutatkozása (egyáltalán van-e). Tedd fel magadnak a kérdést: világos számodra, hogyan dolgozik az illető, milyen körülményei lesznek az együttműködésnek, mennyire „tisztán” dolgozik (számlaképes)?
És végül, de nem utolsósorban ott vannak az ügynökségek, akiktől elvárnánk, hogy ha már a legdrágábbak, a legjobbak is. Vannak tényleg nagyon jó cégek, azonban óvatosan kell kiválasztani a szolgáltatót. Ha egyszerű igényeid vannak, nem akarsz mindenféle appokat, a multikkal versenybe szálló webshopot stb. akkor nem érdemes ügynökséghez fordulnod, mert a legegyszerűbb fapados honlapokat is sokszoros áron készítik el… (Egy fémmegmunkálással foglalkozó Zrt ügyvezetője mesélte nekem, hogy egy egyszerű bemutatkozó honlap, ami nálam pár százezerbe került nekik, az ügynökségek 1 millió Ft fölötti árban ajánlották ki – SEO és szövegírás nélkül!)
MENNYIBE KERÜL EGY WEBOLDAL-KÉSZÍTÉS?
Nézzük azt az oldalát, hogy mi mindent kell megfizetned, amikor szakembert foglalkoztatsz. Ha gyakorló vállalkozó vagy, akkor akár ugorhatsz is a következő ponthoz, ha azonban még csak most kóstolsz bele a vállalkozói létbe, maradj!
A webes vállalkozó abból él, hogy a sajátján kívül másoknak is készít honlapokat. A szakma annyira gyorsan változik, hogy OKJ-s tanfolyamot nem is készíthettek belőle az oktatók, így hát maradtak az egyéb tanfolyami lehetőségek. Amikor én végeztem a webdesigner tanfolyamot, 2016-ban, 150.000 Ft-ba került, ami ma sem kevés pénz. A mai -színvonalas- tanfolyamárak ennek a duplájától kezdődnek.
Egy webes azonban itt nem állhat le a tanulással, mert ahogy írtam, nagyon gyorsan változik a szakma, így a követelmények és maga a technikai környezet is. Autodidakta módon akár heti szinten is több órát töltünk azzal, hogy új tudásra teszünk szert – kísérletezünk, tesztelünk, problémákat oldunk meg. Ez a munkaidőből megy, azaz nem hoz bevételt közvetlenül.
Mivel rengetegen vagyunk a piacon, aki már a pályán van és ott is szeretne maradni, hamar rájön, hogy önmagában ez a szakma kevés. A talpon maradáshoz, szükséges a tudását a kapcsolódó területeken is elmélyítenie, tovább fejlesztenie ( – vagy csapatot építenie). Ez lehet a grafikai irány, azonban ehhez nem elég csupán a szépérzék, a szükséges grafikai programok költsége 20.000 Ft felett van havonta, az igazán profik rajzoló eszközt is vásárolnak, amiből a legolcsóbb is 80.000 Ft, mások a SEO irányába mozdulnak el (egy pici részterülettel foglalkozó tanfolyam is 30.000 Ft körül mozog), lehet szövegírás, vagy marketing, de szakirányú HTML-es tanfolyam is 70.000 Ft-tól kezdődik.
Azt azonban érdemes tudni, hogy mindenkinek megvan a maga erőssége, és nagyon ritka, hogy valaki egyformán jól ért a weboldalkészítéshez, a szövegíráshoz, a marketinghez, a SEO-hoz és még szuper logót is tud készíteni. Ha valaki ezt állítja magáról, vagy egy unikornissal van dolgod, vagy … inkább gyanakodj a minőséget illetően.
A vállalkozás fenntartása nekünk ugyanúgy költség, fizetni kell a járulékokat, adót, magasabb az otthoni rezsi, mivel a többség a saját dolgozósarkában dolgozik. Aki már csapatban dolgozik, gyakran irodát bérel, a nagyobb webes cégek fizetik az alkalmazottak utáni járulékokat.
Végül ne felejtsük el, hogy mennyi ideig tart egy honlap elkészítése, azaz hány ügyfelet tudunk egy hónapban kiszolgálni abban a minőségben, amire szerződünk.
Egy komplexebb projekt, amelyben van arculattervezés, szövegírás, weboldalkészítés, marketing stratégia, bizony nem két hét, inkább minimum két hónap – és ez feszített munkatempót jelent, folyamatos kapcsolattartást az ügyféllel.
Végül, de nem utolsósorban függnek az árak attól is, hogy az illető mennyire biztos magában, hova tudja magát elhelyezni a piacon. Mint minden szakmában, vannak, akik túlértékelik magukat és lehengerlő marketing dumával a sz…-t is eladják, úgy, mintha az kacsalábon forgó palota lenne. Mások azt gondolják, hogy csak akkor rúgnak labdába, ha ők a legolcsóbbak. Mivel olcsók, futószalagon végzik a gyors, tervezést, és koncepciót nem igénylő feladatokat, hogy a végén megéljenek belőle.
Mi a Klassz honlap csapatával arra törekszünk, hogy minőségi munkát adjunk ki a kezünkből olyan áron, ami számunkra a megélhetést biztosítja és a minőségi munkát becsülő ügyfelek számára is megfizethető.
A WEBOLDALKÉSZÍTÉS FOLYAMATA
Lássuk, mi minden van benne a weboldalkészítés árában.
TÁRHELY ÉS DOMAIN SZOLGÁLTATÁS
Első körben szükséged lesz domain névre és tárhelyre. A .hu-ra végződő domain neveket két évre tudod lefoglalni, míg a többi .com, .net stb. végződésűeket pedig egy évre.
A tárhely foglalás a legtöbb tárhely szolgáltatónál 1 évre szól. Domaint akár 990 Ft-tól lehet foglalni, azonban a leggyakrabban 2500-4000 Ft között mozog az ára, a .com-os domain nevek 3000 Ft-tól kezdődnek.
A tárhely csomagok nagyon változatosak, szinte lehetetlen őket összehasonlítani.
INFORMÁCIÓK, AMIKET ELLENŐRIZZ, MIELŐTT TÁRHELY CSOMAGOT VÁLASZTASZ:
- mekkora tárhelyet adnak (ha élénk a céges levelezésed, annak is kell hely – számolj vele);
- adnak-e hozzá SSL tanúsítványt (Secured socket layer – mely biztonságossá teszi a honlapod és az url-sávban ez lakat formájában meg is jelenik);
- valamint hogy hány domainre tudsz weboldalt készíteni (hozzáadott domainek, aldomainek száma).
- + jó, ha nem csak egy email cím áll rendelkezésre, érdemes az ügyfélszolgálatot előtte tesztelni, hogy segítsenek pl. a csomagválasztásban. A reakcióidejükből, kedvességükből kiderülhet, mennyire segítő- és szolgálatkészek.
Sok tárhelynél az alap csomagban egy tárhelyhez egy honlapot tudsz készíteni, és esetleg még pár domain nevet parkoltatni, amelyekre azonban honlapot már nem tudsz telepíteni.
Célszerű egy helyen lefoglalni a domaint és a tárhelyet, hogy minden egy kézben legyen!
Végül egy utolsó szempont: egyes weboldalkészítők is ajánlanak tárhelyet – itt azonban figyelni kell arra, hogy csupán ajánl egy bevált céget, vagy érdekeltsége van az adott tárhelynél (övé, vagy jutalékot kap). Sajnos találkoztam olyan ügyféllel, aki mivel szakítani akart a webesével, a szerződés felbontásával a honlapjától is megszabadították, mert azonnal törölték a weboldalt a tárhelyről.
A Klassz honlapnál ajánlani szoktunk tárhelyszolgáltatókat, akikkel jók a tapasztalataink – mind a technikai háttér megbízhatósága és stabilitása terén, mind az ügyfélszolgálattal való kommunikációban. Jutalékot az ajánlásért nem kapunk. Az ügyfél vagy maga intézi a foglalást, vagy feladjuk a nevében a megrendelést, a díjbekérőt és az összes hozzáférést is ő kapja meg elsőként.
A HONLAP TERVEZÉS FOLYAMATA
Abból induljunk ki, hogy nem tucat, sablonból készült weboldalt szeretnél, hanem egyedileg tervezettet. Ennek lépései:
1. CÉLCSOPORT ELEMZÉS ÉS PIACKUTATÁS
Ebben a grafikus és a weboldalkészítő is tud segíteni, de a házi feladat nagy része rád vár. Ha segítségre van szükséged, vállalkozás fejlesztéssel foglalkozó business coach segítségét igénybe tudod ehhez venni. (Ha jó ügynökséget fogadsz, sok pénzért ezt a terhet is leveszik a válladról.) A grafikus és a webes azt tudja felmérni, hogy mi van jelenleg a piacon, ők hogyan kommunikálnak, de azt, hogy ehhez képest te mit szeretnél, az a saját üzleti modelledtől függ.
A grafikus abban tud segíteni, hogy a már meghatározott célcsoportot milyen látványvilággal, színekkel tudod megszólítani, ami a Te szolgáltatói személyiségeddel is szinkronban van.
A weboldalkészítő abban tud segíteni, hogy felméri a konkurensek weboldalait és elemzést készít az ott található tartalmi felépítésről. Egy SEO szakember kulcsszókutatást és elemzést végez, hogy a piacvezetők milyen kulcsszavakra erősek.
2.1 ARCULATTERVEZÉS
Ugyan előre vettem ezt a folyamatot, de gyakran sietős munka esetében első körben meghatározzuk a színeket és a betűtípusokat és ezzel a lendülettel neki is esünk a honlap tervezésnek. Mivel a honlap tervezés és a logó készítés is hosszabb folyamat, párhuzamosan is folyhatnak a munkálatok. Ideális esetben azonban először az arculat készül el, utána pedig a honlap.
2.2 TARTALOM ÍRÁS – DRÓTVÁZ KÉSZÍTÉS
Ez a két folyamat külön készül, de igen szoros kapcsolatban állnak.
Legtöbben először a szöveget írják meg, amit aztán a webes formába önt, és a drótvázban elhelyezi a szövegeket. Azonban fordítva is működik a folyamat. Ha van egy jó drótváz, amiben meg vannak határozva a legfontosabb tartalmi elemek és kulcsszavak, könnyű már megírni a szövegeket.
A drótváz arra szolgál, hogy lássuk hova kerülnek képek, felsorolások, hosszabb szövegek, melyik gomb milyen tartalomra visz tovább.
3. LÁTVÁNYTERV
A meglévő arculattal és a kész drótváz alapján elkészül a honlap látványterve. Általában valamilyen grafikai tervező programmal készül, mint pl. a Photoshop. Az ügyfél akkor tudja igazán felmérni, hogy milyen az elkészült terv, ha erre alkalmas programban nézi meg.
A Klassz honlapnál az Invisiont használjuk erre, melyben élethű méretben lehet végig görgetni a látványtervet, mintha az már az elkészült weboldal lenne. A haszna ennek az, hogy a képernyőre kattintva az ügyfél kommentálni tudja, ha valahol változtatást szeretne.
4. HONLAP ELKÉSZÍTÉSE
A választott weboldalkészítőtől függően elkészítheti a honlapot egy programozó, vagy elkészülhet WordPressben is a honlapod oldalépítő segítségével. A honlap azonban nemcsak a tartalmi elemekből tevődik össze, hanem fontos a megfelelő technikai háttér is. Gondolok itt a kéretlen kommentek elleni védelemre, a honlap sebességét befolyásoló tényezőkre (képek optimalizálása, gyorsítást segítő bővítmények), biztonsági mentésre, illetéktelen betolakodók elleni védelemre, megfelelő levelező rendszerre, és egyéb integrációkra (hírlevél, időpontfoglaló, bankkártyás fizetés stb.).
5. TESZTELÉS
Egy sima weboldalnál is végig kattintgatjuk az összes gombot, menü pontot, hivatkozást, hogy minden jó helyre visz-e. Különböző fizikai eszközökön, valamint online programok segítségével ellenőrizzük a reszponzivitiást, hogy valóban minden eszközön a megfelelően tölt-e be a honlap.
Webshopok esetében a folyamat ennél összetettebb, hiszen próbavásárlás is zajlik, melynek keretében a teljes vásárlási- és automatizált folyamatot ellenőrizni kell, azaz megfelelően változik a készlet mennyisége, kimennek-e a vásárlónak és az üzlet tulajdonosának a levelek, sikeres-e a bankkártyás fizetés, kimegy-e megfelelő időben a számla stb.
6. SEO (keresőoptimalizálási) INTEGRÁCIÓK
A honlap oldalait és bejegyzéseit ellenőrizzük SEO bővítménnyel, hogy megfelelően vannak-e optimalizálva. A bővítmények önmagában nem segítik a SEO-ban történő előrelépést, azonban ha követjük az eszköz tanácsait, jó eséllyel fogja szeretni a honlapunkat a Google is.
Ahhoz, hogy mérni tudjuk a honlap látogatottságát, be kell kötni a honlapra a Google Analytics-et, valamint ahhoz, hogy azt is nézni tudjuk, milyen kulcsszavak alapján találtak meg bennünket, a Search Console-t is.
7. ÁTADÁS ÉS MARKETING INTEGRÁCIÓK
Legtöbben a kész weboldallal szoktak marketingeshez fordulni, aki aztán Facebook vagy Google hirdetéseket készít. Egy olyan üzleti modell esetében, ahol a weboldal már a konkrét marketing stratégia része, ezek az integrációk már az átadáskor bekerülnek a honlapba.
Mik ezek az integrációk?
A két leggyakrabban használtak a Facebook Pixel, illetve a Google Tag Manager. Mindkettő azt hivatott mérni, hogy a hirdetéseink milyen eredménnyel szerepelnek.
Sablonból készült weboldal vagy egyedi készítésű honlap
Először is tisztázzuk, hogy sablon alatt több mindent értünk.
1. Sablonnak hívjuk a honlap keretrendszerét, amelyben meg tudjuk határozni a fejléc, lábléc, oldalak elrendezését, meghatározzuk a fő színeket, milyen betűtípusokat használjunk a címsorokhoz stb. Angolul ez a theme (=téma). Sok theme, azaz keretrendszer tényleg csak ennyit tud, kell hozzá telepíteni egy oldalépítőt, mint pl. az Elementor, amellyel a fejléc és a lábléc közti részt ki lehet alakítani. Egyes sablonok annyira „egyszerűek”, hogy lényegében csak fizetős oldalépítővel használhatók, mert a fejléc és a lábléc sem alakítható bennük. A DIVI sablon és oldalépítő is egyben, míg az Elementor olyan oldalépítő, melyben vannak sablon készítő funkciók is, de mindenképp szükség van egy sablonra is a működéséhez.
2. Szintén sablonnak hívjuk azokat az oldalelrendezéseket, melyeket készen kapunk, és csupán a tartalmat kell benne átírnunk, cserélnünk benne a képeket. Ezt template-nek, vagy demonak hívják a gyártók. Lehet kapni ezeket is külön, illetve az oldalépítők, mint az Elementor, illetve a fentebb említett DIVI is rendelkezik oldal elrendezéses sablon kínálattal.
3. Egyes keretrendszereket (theme) kész oldalelrendezéssel (template) árusítanak, ilyen pl. a Divi, az Avada, illetve a Themeforest oldalon is számtalan ilyen sablont találhatunk, ahol a keretrendszerrel együtt jár maga az oldal kialakítása is.
Sajnos a magyar köznyelvben mindhárom verzióra a sablon kifejezés terjedt el és a laikusok többsége csak a harmadik verziót ismeri.
Bármelyik verzióról is beszélünk, az igazán színvonalas, animálható, modern kialakítású honlapok valamely eleme – legyen az a theme, vagy a template, összefoglaló néven sablon – fizetősek. Itt eltérő, hogy egyszeri, vagy előfizetéses díjról beszélünk. A legtöbb gyártó cég az éves előfizetéses rendszerre tért át, melynek díja 19 USD – 69 USD között mozog Az egyszeri díjas sablonok ára 49-89 USD körül mozognak, ennél van olcsóbb és drágább sablon is.
Egyedileg készített honlapok
A készítő szaktudásától függően alapvetően két csoportot különböztetünk meg:
programozó készíti el
A hátránya ennek a megoldásnak az, hogy teljes mértékben a programozóra vagy utalva, még egy vesszőhibát sem tudsz javítani nélküle. Szintén hátránya, hogy egy idő után az egészet a nulláról kell kezdeni, mert elavul a design és nem lehet olyan egyszerűen csak javítani benne. A kivitelezői díjat illetően is a programozók a legdrágábbak a honlapkészítők piacán. Az előnye viszont, hogy nem kell karbantartani, tehát ha úgy vesszük „egyszeri” költség. (Ha évekig nem kell hozzányúlni a honlaphoz.)
Ha programozó mellett döntesz, akkor is számolni kell a kivitelezésnél két verzióval. A jobbik eset, ha egy grafikus álmodja meg a honlapod elrendezését, és azt egy programozó html-kóddal elkészíti.
A „rosszabbik” eset, ha a programozónak saját magának kell elkészítenie a teljes honlapot – valljuk be, ezek nem mindig a legszebbek. Ha nem kapnak egy kész weboldalt mintaként, amit le kell koppintaniuk, akkor legtöbb esetben szegényes lesz a megjelenés, mert a legtöbb programozó nem erős a designban.
Egyes megrendelők leülnek a programozók mellé és kvázi fogják a kezét – ezt ide tedd, ezt oda, ide kerüljön egy gomb stb. Őszinte elismerésem azoknak a kivitelezőknek és megrendelőknek egyaránt, akik hatékonyan tudnak így dolgozni és az eredmény is első osztályú.
2. WordPressben (vagy egyéb honlap motorban, mint Joomla, Drupal stb.) jártas szakember készíti el
Attól, még, hogy van egy telepített keretrendszered (kiinduló sablon, azaz theme), lehet egyedileg tervezett honlapod, melyhez használható a Divi, az Elementor vagy más oldalépítő is. Az oldalépítők számos design elemmel vannak felszerelve, amelyeket szabadon lehet variálni, csak fantázia kérdése.
Ha egyedileg készíti a weboldal készítő Divivel vagy Elementorral a honlapod, a lincenc díjjal és a kivitelező tervezésre szánt munkadíjával kell számolnod, illetve ha grafikust is bevontok a folyamatba, akkor a látványtervért is fizetni kell. (Itt csak arra kell figyelni, hogy az illető nagyjából legyen tisztában a Divi és az Elementor adta lehetőségekkel.) Lehetséges, hogy maga a weboldal készítő tud neked olyan designt varázsolni, amit szeretnél, ha nincsenek a funkciókat illetően specifikus elvárásaid (pl. számláló, animált slider stb.), akkor az Elementor ingyenes verziójával is ki lehet hozni igényes weboldalt.
HONLAPOT KIEGÉSZÍTŐ FUNKCIÓK ÉS ÁRAIK
A honlapnak kötelező eleme a fejléc, lábléc, és legalább egy oldal – a legtöbb weboldal készítőnél ezek az alapok vannak benne az árban. Előfordul, hogy egyes design elemeket, mint térkép, kapcsolati űrlap már nem az alap csomagban tüntetnek fel a webesek. Ez azért nem helyes, mert a legtöbb esetben ezt ingyenes bővítménnyel, illetve az oldalépítők ingyenes elemeivel is meg lehet oldani.
Kiegészítő funkció alatt sokkal inkább olyan integrációkra érdemes gondolni, mint a hírlevél- , időpontfoglaló rendszer összekötése a honlappal, webáruház kialakítása, vagy csak simán egy termék eladásához használt programok telepítése, bankkártyás fizetés lehetővé tétele, oktatási felület létrehozása vagy akár egy egyszerű felugró ablak beágyazása.
Ha a honlapot nemcsak kirakatnak szánjuk, hanem szeretnénk vele valóban eladni, kapcsolatot teremteni a látogatókkal, cselekvésre ösztönözni őket, akkor mindenképp érdemes ilyen kiegészítő funkciókkal felszerelni a honlapot.
Ezek ára változatos, egyes esetekben, mint pl. egy popup (felugró ablak) csak a kivitelező munkadíjával kell számolni, a bővítmény ingyenes, de időpontfoglalás, bankkártyás fizetés stb. esetén már valószínűleg az integrálandó programért, vagy bővítményért is kell fizetni. Ezek ára szintén változó, függ a bővítmény komplexitásától is. Például egy coachnak, aki egyedül dolgozik és időpont foglaló programot szeretne, sokkal egyszerűbb és kevesebb munkaidő beállítani a bővítményt, mint egy lakásiroda kiadással foglalkozó személynek, ahol több helységgel, több féle tarifacsomaggal kell számolni. Az előbbinek elegendő lehet ugyanazon bővítmény ingyenes verziója, míg a másiknak havonta 15-40 USD áldoznia kell rá, ugyanígy a kifizetendő munkadíj is több lesz utóbbi esetében.
A komplex önálló programok, mint például az oktatási felületek díja 100 USD fölött kezdődik, a Woocommerce ingyenes webáruházat kiegészítő funkciók is 69 USD-tól kezdődnek. A magyar fejlesztésű programok már 5000 Ft-tól elérhetőek. (Mindegyik külföldi bővítmény esetében éves, ismétlődő díjról beszélünk, míg a magyar fejlesztésűeknél sok az egyszeri díjas megoldás.)
Az előbb említett Woocommerce webshop motor ingyenes, azonban ha automatizálni szeretnéd a számlázási folyamatot, szeretnél bankkártyás fizetést, akkor a zsebedbe kell nyúlnod. Egy átlagos webshop 250.000 Ft-tól kezdődik (amelyben általában nincsen benne a fizetős bővítmények díja) a beépítendő funkcióktól függően a határ a csillagos ég.
Weboldal készítési árak a Klassz honlapod lesz csapatánál
A Klassz honlapod lesz csapatánál arra törekszünk, hogy rugalmasan alkalmazkodjunk az ügyfél igényeihez. Ezt befolyásolja a készítendő honlap tartalma és funkciói, az elkészülési határidő és az ügyfél költségkerete is.
Egy hirdetésben láttam az alábbiakat, amivel maximálisan egyetértek:
Olcsón-gyorsan-magas minőségben dolgozunk. Ebből csak kettőt tudunk egyszerre teljesíteni.
A klasszikus felállás szerint minden a mi feladatunk, azaz: drótvázat, látványtervet készítünk, szöveget írunk és a honlapot is életre keltjük. Az ilyen honlap, még ha csak egy oldalas is, 180.000 Ft-tól kezdődik, amihez hozzájön az arculattervezés, és logókészítés valamint a szövegírás költsége. Több oldalas honlap esetében 250.000 Ft feletti árra számíts.
A tervezés nem két perces feladat, így aki mindképp gyorsan szeretne honlapot, kénytelen kompromisszumot kötni.
Honlap-készítési alternatívák, ha a tervezési költségeken spórolni szeretnél és gyorsan szeretnél weboldalt
1. Te hozod az alapot
Ha gyors megoldást szeretnél, hozhatod te a drótvázat, írhatod Te a szöveged – ha nincs ebben gyakorlatod, akkor inkább pénzt spórolsz, mint időt. Küldhetsz konkrét weboldalakat, amelyeknek tetszik az elrendezése, arculatodat máshol is készíttetheted.
Az árat ez esetben a technikai alap beállításokon túl a tartalom hossza és a beépíteni kívánt funkciók határozzák meg.
Kizárólag látványterv alapján nagyon ritkán készítünk weboldalt, mert az robotmeló és épp a kreatív része veszik el a munkának, amit viszont nagyon szeretünk. 🙂
Ezt a megoldást akkor javasoljuk, ha szereted, ha mindent más csinál és jól tudod koordinálni a szakembereket. Ha jobb szereted, ha minden egy kézben van és nincs teljesen szétszabdalva a folyamat, kiszámítható a fizetési ütemezés, és csak egy felé kell fizetned, akkor válassz inkább minket! 🙂
2. MEGLÉVŐ HONLAPODRA ÚJ TARTALMAKAT VARÁZSOLUNK
Meglévő, Elementorral vagy Divivel készült honlapodra is szívesen készítünk új tartalmat. Ennek ára a tartalmi egységek számától függ, illetve hogy szükséges-e a meglévő designon változtatni, kell-e szöveget írni stb. Ennek alsó ára 70.000 Ft.
3. sablon átalakítás
Minden évben készítünk pár honlapot sablonból is, azonban ez sem sokkal olcsóbb megoldás. Mivel nincs olyan sablon, ami pontosan azzal az elrendezéssel rendelkezik, amire szükség van, ezért azokat mindig kiegészítjük a szükséges blokkokkal, tehát a tervezés teljesen nem maradhat ki. Másrészt a sablonból készült honlapok „sablonosak”, bármikor szembe jöhetnek, ezért azok arculatán és képi világán is változtatunk, hogy egyedibb legyen.
A sablonnal pusztán a tervezés egy szakaszát tudjuk időben-pénzben megspórolni, a teljes folyamatot nem tudja kiváltani. Egy átlagos, sablonból készült, több oldalas honlap 150.000 Ft-tól kezdődik. Az árban nincs benne az arculat, valamint a szükséges plusz blokkok tervezési díja sem.
Bízom benne, hogy a cikk elolvasása után nagyobb a megértésed a weboldalkészítési árakat illetően, és olyan szempontokra is rá tudtam világítani, amelyekre talán nem is gondoltál.
Pingback: Etikus weboldal készítőt keresel? – Így válassz jól! – Klassz honlapom lesz
Pingback: Etikus weboldal készítőt keresel? – Így válassz jól! – Klassz honlap
Pingback: Ezért nem éri meg saját magad készíteni a honlapod – Klassz honlap
Pingback: 3 meggyőző érv a profi honlap mellett – Klassz honlap