You are currently viewing A HUGISAJT projekt

A HUGISAJT projekt

Nagy Csaba, a Graph Projects projekt menedzsere és tanácsadója keresett meg azzal a kéréssel, hogy ügyfele számára készítsek weboldalt. Hamar kiderült, hogy itt a lehetőség, hogy ne csak „magamat”, hanem a Klassz honlapod lesz! csapatát tudjam csatasorba állítani: igény volt ugyanis az arculat megújítására, új termék címkék készítésére és mivel az ügyfél nagyon elfoglalt, a teljes honlap szövegírását is meg kellett megoldani.

Arculattervezés

Moodboard / hangulattábla

Az arculattervezést Vilimi Kata új kolléganőre bíztam, aki már az első körrel lenyűgözött bennünket: rengeteg hangulattáblát készített minden féle stílusban, ami segített meghatározni a fő irányvonalat.

Sok esetben előre kérünk inspirációt az ügyfelektől, amelyek segítenek behatárolni az illető ízlésvilágát, preferált színeit, és az alapján állunk neki az arculattervezésnek és a logónak, de egyre több az olyan vállalkozó, akinek vagy nincs egyszerűen ilyesmire ideje, vagy teljesen járatlan az online platformok ilyen jellegű böngészésében.

Az ilyen elfoglalt ügyfelek számára tökéletes megoldás a moodboard vagy magyarul hangulattábla, ami alapján el tudják dönteni, milyen stílusirányt szeretnének képviselni, mivel tudnak azonosulni.

Logó készítés

Ennek kiválasztását követően indult el a logó tervezés. A logó készítés folyamatát úgy kell elképzelni, hogy a kiválasztott hangulattábla alapján elkészül minimum három koncepció, ami beleillik az adott stílusirányba. Ezen belül változnak a formák, a betűk, módosulnak a színek – a lényeg, hogy tovább szűkítjük a stílusirányt. 

Az ügyfél kiválaszt egy koncepciót – egészen eddig „határidős” a munka. Azaz kijelölt dátumra készülnek el a koncepciók, az ügyfélnek x napon belül vissza kell jeleznie, hogy melyik koncepciót választotta.

A legtöbb grafikus 3 körös változtatást engedélyez, azt tapasztaltam azonban, hogy ez tovább nyújtja a projektet, így én egy jóváhagyási dátumot jelöltem csak ki a folyamatban, amivel az ügyfél is tisztában van. Mit is jelent ez? Aktív és dinamikus kommunikációt, aminek az a célja, hogy x időn belül szülessen meg a végleges változat, amin az ügyféllel közösen dolgozunk.

Ez az egyetlen olyan szakasz az ügyfél részéről, amikor kicsit aktívabbnak kell lennie, és ha szükséges, akár naponta kell foglalkoznia a témával, de korántsem arról van szó, hogy órákig tartó megbeszéléseken kellene mondogatnia az ügyfélnek, hogy mit hova húzzon a grafikus. Ilyet egyébként sem vállalnánk el, mert az ügyfél dolga csupán az, hogy elmondja az elképzeléseit, preferenciáit, ötleteit, a miénk pedig az, hogy ezt esztétikusan, a grafikai és márkaépítési alapelveket is szem előtt tartva valósuljon meg.

Az előnye ennek a módszernek az, hogy nincs nyomás alatt az ügyfél, hogy jaj, már csak egyszer változtathat, és érdekelt abban, hogy határidőre megszülessen a végső elképzelés, így nem az utolsó pillanatra tartogatja a válaszadást. Nem utolsó sorban a grafikusnak is könnyebben tervezhető a munka. 😊

A több körös változtatási folyamat eredménye az itt látható logó, amibe azonnal beleszeretett az ügyfél.

Balról jobbra haladva:
1. Koncepció kiválasztás, egy verzió a sok közül; 2. Kiválaszott koncepció; 3. Végleges logó

Címke tervezés

A címke tervezésénél az volt a cél, hogy minél több szabad hely maradjon a kötelezően előírt szövegek feltüntetése mellett és mivel az ügyfél már külföldre is szállít sajtokat, helyet kellett szorítanunk a magyar zászlónak is. Itt is nagyon sok verzióból végül ez lett az ügyfél kedvence.

A logó és a címke tervezés folyamata is nagyon izgalmas volt, Kata rengeteg verziót készített, jóval többet, amit az ember elvárhatott volna, nem is volt ezért mindig könnyű a választás az ügyfél részéről sem, mert szebbnél szebb verziók között kellett válogatnia.

Nincs is annál jobb érzés, amikor a vállalkozó hangján hallom az örömet és a hálát, mert – és ez nagyon fontos pszichológiai tényező! – nemcsak neki, hanem a környezetének, a vásárlóinak, a nyomdának is nagyon tetszik a végeredmény.
Egy új arculattal ugyanis nemcsak megjelenés szempontjából lép szintet a vállalkozó, hanem az őszinte elégedett visszajelzések lelkileg is óriási löketet adnak a munkához, a további fejlesztésekhez, melyek meghozzák az anyagi növekedést is.

Honlap tervezés

Tárhely váltás

Miközben Kata a logón és a címkén dolgozott, beindult a honlap tervezés is. Itt sem teljesen a nulláról indultunk, mert volt az ügyfélnek korábbról honlapja, amelyet a tárhelyszolgáltató törölt minden előzetes figyelmeztetés nélkül… Végül kiderült, hogy egy ki sem küldött díjbekérő után vélte rendezetlennek a számlát a szolgáltató, így megtörtént ugyan részlegesen a helyreállítás, de nem volt kérdés, hogy új honlap és új tárhely szolgáltató kell, aki korrektebben jár el.
A választás a Websupport égisze alatt működő Tárhelyparkra esett, akik segítségével gyorsan megtörtént a domain és a tárhely átköltöztetése.

Drótváz készítés

A meglévő tartalmak, az ügyféllel megbeszéltek, valamint sok-sok sajtos honlap átnézése után született meg a drótváz, amely a honlap szerkezetét adja. Persze ez nemcsak abból áll, hogy ide kerül egy kép, ide egy kis szöveg, hanem koncepciót találtunk ki hozzá: mi az, amit máshol nem láttunk, mi az, amit szeretnénk, ha rögtön tudna az olvasó a termékekről és a vállalkozóról – legyen ez egy kicsit más, mint a többi sajtos oldal… mert azért lássuk be, sokan árulnak sajtot, de ilyen gusztusos sajttálakkal nem minden nap találkozik az ember. 😊

Koncepció, szövegírás, blog

És ha már más, végignéztük a sajtos cégek blogjait is, azzal a ténnyel szembesültünk, hogy a legtöbb sajtot árusító webshopban a blog igencsak vérszegény. Igazán jó cikkekkel inkább csak az életmód- és gasztro magazinokban futottam össze, így nem volt kérdés, hogy élnünk kell ezzel a piaci réssel. Az ügyfél termékpalettáját figyelembe véve kulcsszó kutatást végeztem, illetve cikk témákat írtam össze, kitaláltam, hogy milyen kategóriákba rendezzük a cikkeket, amelyek a későbbiekben is vezérfonalként szolgálnak a tartalom írásban. A bloggal ugyanis nem csupán a termékek promója volt a célunk, hanem az, hogy kicsit megszerettessük, közelebb hozzuk a sajtok világát az emberekhez.
cikkek és a honlap szövegeinek megírását Kőszegi-Arbeiter Anita követte el, aki maga is beleszeretett a témába. 😊

Honlap design

A designnál a fő szempont az volt, hogy minél több kép kerüljön ki az ügyfél termékeiből, minimális mértékben használtam stock fotókat, elsősorban a blog cikkek illusztrálásához. Igyekeztem a logó elemeit is újra hasznosítani, így visszatérő- de különálló elemként megjelent a boci, a virág, a harangláb, de még a kör háttér is. A háttereknél, és a gombok színeinél is kizárólag a Kata által meghatározott színpalettáról választottam, hogy egységes legyen a színvilág.

Hugi sajt honlapja - Klassz honlap

Érdekesség

A honlap betűtípusainak kiválasztásában könnyű dolgom volt, mert Kata olyan stílusba illő fontokat választott, amelyek a Google fonts készletében is megtalálhatók és nem mellesleg rendelkeznek a magyar ábécé teljes magánhangzó készletével. Erre sok grafikus egyáltalán nem figyel, így kapott arculatoknál elég sok fejtörést okoz a logóhoz passzoló betűtípusok kiválasztása. Lehet, hogy apróságnak tűnik, de szerintem fontos, hogy a vállalkozás egységes képet mutasson, és ebbe bizony a betű-használat is beletartozik. Csak érdekességként, anno a HP-nél dolgoztam, és bizony nálunk is megvolt a logó betűtípusa, és a létező összes kimenő dokumentáció és online megjelenés azzal az egy font típussal volt írva. 😊

Szeretnél Te is velünk dolgozni?

Jelentkezz be ingyenes konzultációra, amin átbeszéljük az igényeidet és a lehetséges megoldásokat. A beszélgetés után nemcsak árakat kapsz, de már azt is tudni fogod, hogy azok pontosan mit takarnak.